golfkørekort

Hold start 3/4 2024

kl. 17.00

NYBEGYNDER / GOLFKØREKORT

Til nye medlemmer der endnu ikke har golfkørekortet, er her et super godt tilbud.

Meld dig ind som prøvemedlem for 500 kr. og få spilleret til Pay and Play banen, samt faciliteterne Udslag, Puttegreen og indspil med det samme. Så kan du spille lige så meget du lyster frem til næste begynderhold starter, som du selvfølgelig pr. automatik er med på.

Lyder dette som noget for dig, så er du velkommen til at kontakte os på mail begynderudvalg@holstedgolfklub.dk eller på telefon 75 39 29 63. Jo før du kontakter os, jo før kan du komme ud og spille GOLF.

Golfkørekort i Holsted Golfklub

Nye golfspillere skal være i besiddelse af et golfkørekort for at blive medlem af en golfklub og få adgang til spil på banen. Golfklubberne i Danmark har derfor indført golfkørekortet som bevis for at golfspillere besidder de færdigheder, som er nødvendige for at begå sig på en golfbane og dermed få adgang til at blive medlem af en golfklub og spille på golfbanerne. DGU-kort udstedes kun til fuldgyldige medlemmer.

Det skal du igennem for at opnå golfkørekortet:

1. Teori:
    Deltagelse i regelundervisning
    Omfatter følgende punkter:
  • Almindelige golfregler og definitioner
  • Etiketteregler
  • Banen
  • Handicap
  • Udfyldelse af scorekort
  • Sikkerhed
  1. Praktik:
    Undervisning ved træner og spil på 9-huls banen
    Omfatter følgende punkter:
  • Træning på driving range
  • Træning på indspilsgreen (Bunkerspil, pitchslag, chipslag)
  • Træning på puttinggreen
  • Praktisk spil på 9-hulsbanen
  1. Teoriprøve
    Regelundervisningen afsluttes med en online regelprøve på 30 spørgsmål.

Regelprøven tager du på www.golf.dk/regelprove, og klubben får besked om dit resultat.
 4. Spilprøve
Spilprøven består af:

• Slagprøve
  • Putteprøve
  • Spil i praksis på 9-hulsbanen og 3 x kaninmatch på 18-huls banen.

Under slagprøven skal du udføre forskellige former for slag og bliver vurderet på længde og præcision.
Putteprøven består i at spille 9 huller på puttinggreen med max 21 slag.
Spil i praksis består i, at du skal have godkendt 3 runder på 9-huls banen af en fra begynderudvalget dvs. du skal aflevere 3 scorekort med 21 stableford points eller flere. Derudover skal du deltage i 3 kaninmatcher på 18- huls banen med en kaptajn.

Det lyder umiddelbart lidt indviklet og krævende, men alle kan tage et golfkørekort og vores begynderafdeling hjælper og guider dig igennem forløbet.

Begynderudvalget